Dutch Design Week | 350.000+ bezoekers

Zo verlichtten wij het grootste design event van Noord-Europa

De Dutch Design Week is het grootste design evenement van Noord-Europa. Tijdens dit negendaagse evenement presenteren ruim 2600 ontwerpers haar werk en concepten. Dit doen ze verspreid over zo’n 120 locaties verspreid door Eindhoven. Naast de tentoonstellingen vinden er ook lezingen, prijsuitreikingen, netwerkbijeenkomsten en andere activiteiten plaats.

Opdrachtgever:
Stichting Dutch Design Foundation

Productienaam:
Dutch Design Week

Locatie:
Verspreid door heel Eindhoven

Bezoekers:
350.000+

PARTNERSHIP

Sinds de oprichting in 2002 is Hoevenaars nauw betrokken bij dit project. Hierdoor zijn we meegegroeid met het evenement en kennen we elkaar door en door. We voelen en vullen we elkaar goed aan, waardoor we de bezoeker de optimale Dutch Design Week beleving kunnen geven, jaar in jaar uit. Niet enkel op de publiekstoegankelijke locaties, maar ook in de VIP- & Pressroom.

VISUEEL CONCEPT

Voor sommige events is enkel een materiaallijst niet voldoende. Het concept vooraf visualiseren kan dan een uitkomst bieden. Hierdoor wordt de opstelling, hoeveelheid licht en uitstraling inzichtelijk en krijg je er direct het juiste gevoel bij. Op deze manier kunnen wij ons advies kracht bijzetten en merkt de klant het verschil tussen verschillende opties. Bij deze productie hebben wij dan ook vooraf het Beursgebouw volledig gevisualiseerd.

RESULTAAT

Ruim 350.000 bezoekers konden ook deze editie weer genieten van de Dutch Design Week. Het kenmerkende gevoel en de bijbehorende sfeer waren ook dit jaar weer voelbaar. Donkere ruimtes met enkel verlichting op het onderwerp. Hierdoor wanen de bezoekers zich anoniem en kunnen zij volledig opgaan in ontwerpen van de toekomst.